Kategorie

Płatności

   
           Zalecane !

    

      Wpłata na konto
            firmowe
      (przelew zwykły)  

      
     Tylko dla klientów
          z zagranicy

The Andrzej Trzaskowski Quintet ‎– Polish Jazz Vol. 4

Dostępność:
szt.
Cena netto: 64,23 zł 79,00 zł

The Andrzej Trzaskowski Quintet ‎– Polish Jazz Vol. 4

 

 

Label: Warner Music Poland ‎– 01902 9 59601 3 1, Polskie Nagrania Muza ‎– XL 0258
Series: Polish Jazz – Vol. 4
Format: Vinyl, LP, Album, Reissue, Remastered, 180 Gram
Country: Poland
Released: 29 Jul 2016
Genre: Jazz
Style: Hard Bop, Post Bop, Modal

 

Tracklist:

 

A1 Requiem Dla Scotta La Faro / Requiem For Scotty 2:52
A2 Synopsis / Expression I, Expression II, Impression 18:22
A3 Ballada Z Silverowską Kadencją / A Ballad With Cadence In Horace Silver's Style 1:46
B1 Sinobrody / Bluebeard 10:32
B2 Post Scriptum 2:53
B3 Wariacje Na Temat „Chmiela” / „The Hop” – Jazz Variation On A Polish Folk Melody 11:10

 

Notes:

 

Recorded in Warsaw, January 1965.

 

Barcode and Other Identifiers:

 

Barcode (Printed): 0 190295 960131
Barcode (Scanned): 190295960131
Matrix / Runout (Side A): BG39628-01 A2 KR 0190295960131
Matrix / Runout (Side B): BG39628-01 B2 KR 0190295960131
Rights Society: ZAiKS/BIEM

 

Album Kwintetu Andrzeja Trzaskowskiego został wznowiony przez Polskie Nagrania w ekskluzywnej reedycji kultowej serii Polish Jazz, znanej fanom polskiej muzyki jazzowej od lat 60. Reedycję przygotowano z niezwykłą starannością, autorem odświeżonego brzmienia jest wybitny reżyser dźwięku - Jacek Gawłowski. Płyty zostały wytłoczone gramaturze 180.

Czwarta płyta serii Polish Jazz z nagraniami Kwintetu Andrzeja Trzaskowskiego jest jedną z najwybitniejszych pozycji zbioru. Nagrana w styczniu 1965 roku, stanowi obok Astigmatic Komedy manifest twórczy dla jazzu polskiego tamtych lat, a wpływu jej autora na rozwój tego gatunku muzyki w Polsce nie sposób przecenić. Wiernie oddaje kunszt kompozytorski lidera, jego styl improwizacyjny i charakterystyczną poetykę utworów.

Wielką wartością płyty są partie solowe członków kwintetu. Błyskotliwy Tomasz Stańko, grający wówczas bardziej otwartym i pełnym dźwiękiem niż obecnie, poszukujący Janusz Muniak, rozdarty między tradycją a jazzem free. Subtelna, zniuansowana, uważnie słuchająca lidera sekcja Jacek Ostaszewski - Adam Jędrzejowski podkreśla jazzowy charakter całości. No i pianistyka Andrzeja Trzaskowskiego, którą tak naprawdę odkrywamy na nowo po latach! Z jednej strony precyzyjna realizacja własnego zapisu partytury, z drugiej zrównoważone, swingujące partie solowe. Trzaskowski umiał łączyć odległe estetyki i adaptować je dla potrzeb własnych kompozycji, które cechował niepowtarzalny styl, stając się z czasem znakiem rozpoznawczym polskiej szkoły jazzu. I na tym m.in. polegała jego wielkość.